Radarrapporten i Consignor Portal har nå fått tre nye kategorier, slik at du får bedre oversikt over leveransene dine og muligheten til å yte bedre kundeservice.

Radarrapporten i Consignor Portal gir deg en rask oversikt over statusen på forsendelsene som er på vei til mottakeren, uansett når du trenger det. Vi har nettopp lagt til tre nye kategorier i rapporten: Under levering, Transportøravvik og Avvik.

  • «Under levering» indikerer at forsendelsen er skannet for levering og er på vei til mottakeren med den valgte transportøren.
  • «Transportøravvik» betyr at det har skjedd et avvik hos transportøren, f.eks. at pakken er skadet under transport. Avvik under transport rapporteres av transportøren, og er inkludert i de returdata Consignor mottar.
  • «Avvik» er avvik hos enten avsender eller mottaker, f.eks. hvis kunden ringer for å utsette leveringen til neste dag når transportøren allerede er på vei. Du kan definere disse selv via Consignor Portal, eller, hvis du bruker Scan App, via Action Center.

Proaktiv kundeservice
Med oversikten over pågående forsendelser i radarrapporten er det raskt og enkelt å identifisere forsendelser der noe uventet har skjedd og utføre proaktive tiltak, for eksempel ved å varsle mottakeren om at forsendelsen er forsinket.

På denne måten kan du forutse kundens behov for service. Vær oppmerksom på at rapporten er en sanntidsrapport som viser status på alle leveranser akkurat nå. Hvis en forsendelse hadde statusen «Avvik» for en time siden, men «Under levering» nå, vil den ikke lenger være synlig på «Avvik»-listen.

Radarrapporten er aktivert som standard, og du finner den under «Historikk» i Consignor Portal.

Gå til vår FAQ for å lese mer om hvordan man definerer events/exceptions:

Se hvilke transportører som tilbyr returdata til Consignor

Les mer om sporing i Consignor Portal her


Tekst av: Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor påtwitter logo linkedin logo google plus logo