Home · Consignor Platform · Kundeservice · Action Center
Cost Tracking symbol

Proaktivitet gir bedre leveranser for både deg og kunden

Action Center i Consignor gir deg muligheten til å forbedre kundeservicen din på flere måter, f.eks. med varsler til kundene om pakkene deres, enkel tilgang til Track & Trace for alle forsendelser, og en oversikt over transportselskaper og hentesteder.

Action Center lar deg sende varsler til kundene, og holde oversikten over forsendelser og sjåfører.

HVORDAN?

  • Action Center er en funksjon i Consignor Portal.
  • Action Center er koblet til Scan App.
  • Scan App konfigureres i Action Center.
  • Scan App overfører skanninger, signaturer og GPS-data til Action Center.

HVORFOR?

  • Hold kundene oppdatert om deres bestillinger og tilbud.
  • Tilby en bedre leveringsopplevelse ved å jobbe proaktivt.
  • Yt bedre kundeservice.
  • Track & Trace.
  • Oversikt over sjåfører og kapasitet.
  • Ha kontroll over pågående forsendelser.

HVA ER ACTION CENTER I CONSIGNOR?

Action Center er en gjør-det-selv-funksjon i Consignor Portal som hjelper deg med å spore forsendelser og få kontroll over leveringsprosessen. I Action Center kan du rapportere og konfigurere hendelser og sjåfører som du kan bruke i Consignors skanneverktøy Scan App.

Du kan bruke Action Center til det følgende:

  • Konfigurere hendelser som er tilgjengelige for sjåfører/representanter.
  • Konfigurere regler for validering av strekkoder, f.eks. at den skannede strekkoden må være på 20 tegn.
  • Sanntidssporing av sjåfører/representanter som bruker Scan App.
  • Detaljert oversikt over sjåfører/representanter som er logget på Scan App og er klare for opplasting.
  • Se en sjåførs tilgjengelige kapasitet, f.eks. hvis du har et annet henteoppdrag og har behov for å finne den nærmeste sjåføren med tilgjengelig kapasitet.
  • Utløse SMS- og e-postvarsler til kundene om forskjellige hendelser, f.eks. lastet opp på bil, klar til levering osv. Dette er verdifull informasjon for kunder som venter på en forsendelse.
  • Utløse fileksport til eksterne systemer i formater som xml, json, csv osv. ERP-, WMS- og andre systemer kan med fordel få disse dataene eksportert tilbake til dem.

HVORDAN ACTION CENTER FUNGERER

Du må logge på Consignor Portal for å få tilgang til Action Center. I Action Center konfigurerer du Scan App og inviterer en ny representant.

I Action Center kan du definere forskjellige hendelser i Scan App som får Consignor til å automatisk sende varsler til kundene dine. Disse varslene kan omhandle alt du vil informere kundene om, f.eks. forsinket eller skadet pakke, kampanjer osv.

I tillegg kan du bruke Scan App til å spore forsendelser og sjåfører ved å sende data fra skanninger, signaturer og GPS til Action Center. Hvis du får en ny henteforespørsel, er det dermed enkelt å finne nærmeste sjåfør ved hjelp av sanntidssporingen i Action Center. Dette er et fint verktøy for planlegging og kapasitetsoversikt. I tillegg til å gi kundene informasjonen de trenger, kan sanntidsdataene i Action Center også hjelpe deg med å ta bedre beslutninger.

 

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål om Action Center. Kontakt oss her.

 

Du finner også mer informasjon om Action Center i Consignor på Help Center.