Home · Consignor Platform · Kundeservice · Sporing av pakker
Cost Tracking symbol

Bruk Consignor Portal til Track & Trace og mer

Kundene krever å kunne spore pakkene sine. Med Consignor Portal er det raskt og enkelt å spore pakker for både deg og kundene. Portalen gir deg også tilgang til andre nyttige kundeserviceverktøyer.

Parcel tracking

HVORDAN?

  • Consignor Portal er skybasert, noe som betyr at både du og kunden kan logge på fra alle vanlige nettlesere.
  • Consignor Portal samler all informasjon om forsendelsene dine.
  • Consignor Portal lar deg spore både pakker og sjåfører.
  • Få oversikt over forsendelsene dine via rapporter i Consignor Portal.

 

HVORFOR?

  • Alltid oppdatert informasjon om forsendelsene.
  • Tilgang via nettleser.
  • Få oversikt over forsendelsene dine.
  • Rask Track & Trace av pakkene.
  • Gi bedre kundeservice.
  • Sanntidssporing av sjåfører.
  • Bruk rapporter og statistikk til analyse og forhandlinger med transportselskapene.

HVORDAN CONSIGNOR PORTAL FUNGERER

Consignor Portal er en skybasert webtjeneste. Den oppdateres kontinuerlig med informasjon om forsendelsene du oppretter i Consignor. Det betyr at alle forsendelsesdata automatisk lastes opp til Consignor Portal og er tilgjengelige fra alle standard nettlesere. Alt du trenger er internettilgang, og du kan logge på Consignor Portal hvor og når som helst.

HVORDAN SPORE PAKKER I CONSIGNOR PORTAL

Consignor Portal lar deg søke etter status på spesifikke forsendelser. Dersom du kun ønsker å se forsendelser med en bestemt status, kan du konfigurere et filter til f.eks. kun å vise forsendelser som ennå ikke er levert.

Når du vil spore forsendelser i Consignor Portal, er det bare å logge på og skrive inn bestillingsnummer eller andre tilgjengelige forsendelsesdata i søkefeltet. Du vil da kunne se plassering og status for forsendelsen. På denne måten kan kundeserviceavdelingen tilby kundene rask Track & Trace. Du kan også se forsendelsesstatuser i forsendelses-, pakke- og radarrapporten i Consignor Portal. Disse rapportene gir deg en oversikt over forsendelsene dine. Du kan eksportere all sporingsinformasjon og alle rapporter fra Consignor Portal til filer eller andre systemer, som f.eks. .csv, når du har behov for det.

Når kunden har behov for å spore pakken sin selv, kan du gi vedkommende en unik kobling for sporing av den spesifikke pakken. Du kan gi kunden tilgang til sporingskoblingen via e-post eller SMS. Hvis du vil sende sporingskoblingen via ditt eget system og ikke via Consignor, er dette også mulig. Vi konfigurerer Consignor til å eksportere data fra Consignor Portal til systemet ditt, som så sender ut en e-post eller SMS med sporingskoblingen til kunden.

SANNTIDSSPORING I CONSIGNOR PORTAL

I tillegg til sporing av pakker, kan Consignor Portal også brukes til å spore sjåførene som bruker Scan App. Sanntidssporing av sjåførene er praktisk hvis du får en ny henteforespørsel og ønsker å se hvilke av sjåførene som er i nærheten. Dette hjelper deg med å planlegge effektivt og optimere kapasitetsdistribusjonen din.

RAPPORTER OG STATISTIKK I CONSIGNOR PORTAL

I Consignor Portal har du tilgang til forskjellige rapporter og statistikk, som gir deg oversikt over alle forsendelser som er på vei, levert eller returnert. Du kan bruke rapportene til forskjellige ting, som for eksempel analyse, geografiske videresendingsmønstre, populære transportselskaper og fakturakontroll. Les mer om rapporter og statistikk i Consignor Portal her.

Dersom du vil spore innkommende forsendelser i selskapet, kan du kombinere Consignor Portal med Consignor Inbound. Les mer om Consignor Inbound her.

 

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål om Track & Trace og Consignor Portal. Kontakt oss her.

 

Du finner også mer informasjon om Consignor Portal på Help Center.