Vi vil sørge for at kundene våre har markedets beste løsning for Delivery Management, og derfor utvider og oppdaterer vi Consignor med nye og verdifulle funksjoner hele tiden. I denne artikkelen forteller vår CTO, Mattias Gredenhag, om nye og kommende funksjoner i Consignor.

Hos Consignor tar vi brukernes krav på alvor, og med mer enn 10 000 kunder i forskjellige bransjer får vi forslag til utvikling og nyskaping hver eneste dag. Forsknings- og utviklingsteamet vårt, med Mattias Gredenhag i spissen, sørger for at brukerne våre har tilgang til den mest konkurransedyktige og pålitelige løsningen for Delivery Management.

«Vi lytter til kundene og partnerne våre, og tilbakemeldingene deres er viktig for å kunne videreutvikle plattformen. Dette gjelder både for transportørbiblioteket, der antallet nye transportører og leveringstjenester eksploderer i disse dager, og for selve plattformen, der vi innfører nye løsninger hele tiden. Slik tilbyr Consignor en verktøykasse full av redskaper som brukerne kan benytte seg av for å gi kundene sine den beste servicen og de beste leveringsmulighetene», sier Mattias Gredenhag.

Mattias Gredenhag og teamet hans har lansert flere nye funksjoner den siste tiden, og det kommer enda flere i løpet av 2019.

Nye funksjoner i Consignor
Følgende funksjoner, med vekt på bedre kontroll, kundeservice, oversikt og planlegging, har nylig blitt lansert i Consignor-plattformen:

  • Carrier Performance Reporting Carrier Performance i Consignor gir deg full oversikt over presisjonen ved leveringene dine: hvilke som ble levert til riktig tid, hvilke som var forsinket, og hvilke som kom for tidlig. Verktøyet måler og sammenligner ytelsen ut fra tjenestenivåavtalen (Service Level Agreement – SLA) du har med hver enkelt transportør.
  • ETA basert på kunstig intelligens (AI): Ved hjelp av AI og maskinlæring og basert på store mengder data fra lignende forsendelser kan den nye funksjonen ETA (Estimated Time of Arrival) i Consignor beregne en realistisk anslått ankomsttid for pakken. Dette verktøyet passer utmerket med det økende behovet for mer informasjon under leveringsforløpet hos personer som handler på nett. Samtidig gir det avsenderen en mulighet til å komme en eventuell forsinkelse i forkjøpet.
  • Forbedringer for kontrollpanelet: Consignor Portals kontrollpanel har blitt bedre og viser nå også antallet utgående forsendelser og returpakker, som fremdeles er åpne. Vi har i tillegg lagt til en kobling som går direkte fra kontrollpaneloversiktene til de filtrerte rapportene, slik at du enkelt får tilgang til de enkelte forsendelsene.
  • Tilpass utseendet på din Consignor Portal: Legg inn egen firmaprofil med profileringsverktøyet i Consignor Portal. Velg et fargeskjema, legg inn logo, og tilpass utseendet på Consignor Portal. Dette er en fin måte å inkludere din merkevare på i Consignor Portal, og samtidig gjøre den velkjent for andre brukere. Finn ut hvordan du kan tilpasse utseendet på din Consignor Portal her.
  • Ruteplanlegging i Scan App: Transportører som ikke har et system for ruteplanlegging, kan heretter planlegge leveringsrutene sine ved hjelp av Scan App. Vi har lansert en betafunksjon i den nyeste versjonen av Scan App, der sjåførene kan lage en optimalisert rute for de daglige leveringene sine ut fra Googles API-er. Prøv funksjonen med det samme!

Kommende funksjoner i Consignor
Utviklingen fortsetter, og du kan se fram til flere nye funksjoner i løpet av 2019. De kjennetegnes av enda bedre kontroll, brukervennlighet og kundeservice, og inkluderer bla.:

  • DIY Shipping Rules: Vi ønsker å gi brukerne mest mulig kontroll over Consignor. Derfor vil vi innføre muligheten til å lage egne fraktregler på plattformen med et nytt brukergrensesnitt som er enkelt å bruke for alle. Dermed er ikke kundene lenger avhengige av at Consignor oppretter eller endrer reglene for tildeling av forsendelser.
  • Ship Advisor 2.0: Vi arbeider med å forbedre kundenes betalingssider ved å lansere nye API-er som enkelt kan integreres med nettbutikkene deres. API-ene gir nettbutikkene tilgang til Consignors verktøy, som gir kundene deres en enda bedre opplevelse når de handler, blant annet ved å tilby valgmuligheter for raskest, billigst eller best tilpasset levering. Som en del av dette har vi inngått et samarbeid med Klarna og arbeider nå med en integrering fra Consignor rett inn i Klarna Checkout (KSS). Dette gir en mer sømløs, pålitelig og adaptiv integrering mellom Consignor og nettbutikken, og det utnytter fullt ut fordelen med Consignors transportørbibliotek hele veien fram til sluttbrukeren.

Vi håper du får bruk for de nye verktøyene og innovasjonene våre. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du lese artiklene vi har samlet i vårt Help Center, eller du kan ta kontakt med oss.

«Det er viktig for oss å fortsette med å investere i utviklingen av plattformen, slik at vi ligger foran konkurrentene våre innenfor Delivery Management og kan tilby kundene våre programvare av høyeste kvalitet. Brukerne av Consignor kan være sikre på at de aldri vil vokse fra løsningen vår, men at Consignor-plattformen vokser sammen med dem», avslutter Mattias Gredenhag.

Fakta

  • 70 av Consignors totalt 165 ansatte jobber med programvareutvikling.
  • Consignors systemer overvåkes døgnet rundt, hele året, av et eget team. Dette sikrer maksimal tilgjengelighet og stabilitet.
  • Nye transportører legges til i Consignor-plattformen hver uke.
  • Consignor har verdens største transportørbibliotek. Du finner alle transportørene her.

 


Tekst av Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på linkedin logo