Rolf Danielsen, Berggård Amundsen

Med Consignor, samler vi alt om forsendelsene i et overordnet system: fraktmetoder, transportører, sporing, dokumentasjon og rapporter. Mengden av frakthistorie, vi har i Consignor Portal, fungerer som et informativt grunnlag når vi skal vurdere nye transportører. Videre er Consignor et meget fleksibelt system med en supportavdeling , der det alltid er kunnskap til å finne løsninger på hva vi trenger.

Rolf Inge Danielsen
Logistikksjef, Berggård Amundsen

 

Våre leveranser er transparente og tidsriktige med Consignor

Kvalitetsleveranser er avgjørende for virksomheten hos elektronikkgrossist, Berggård Amundsen & Co AS. Derfor bruker de Consignor når de sender mer enn 1200 pakker i døgnet til kunder over hele Norge.

Hver dag leverer Berggård Amundsen elektrisk utstyr til installatører, kraftverk og byggeplasser rundt om i Norge. Leveranser som er avgjørende for at kundene skal kunne utføre sitt arbeid. Logistikksjef hos Berggård Amundsen, Rolf Inge Danielsen, forklarer hvordan de kvalitetssikrer sine leveranser:

«Vi bruker flere forskjellige transportører, som kjører opp til 80 ruter hver dag fra vårt hovedlager. I tillegg bruker vi også transportører ved levering av varer fra våre 25 servicesentre over hele Norge. Med så mange ulike transportører, kan det være svært tidkrevende å spore forsendelser uten et system som samler alle sporingsdata på ett sted. Men med Consignor slipper vi å kaste bort tid på å registrere og finne data og sporing av pakker i ulike systemer. Consignor er integrert både i vårt WMS system, Astro, som brukes på hovedlageret, og i vårt ERP-system, M3, som våre 25 servicesentre har tilgang til. Dette forbedrer vår track & trace og gir alle ansatte hos Berggård Amundsen tilgang til å spore alle leveranser i hele konsernet. »
I tillegg til å bruke mange transportører, leverer Berggård Amundsen også varene sine på flere måter, som Consignor støtter. Berggård Amundsen bruker Consignor til forsendelser mellom hovedlager og servicesentre, for forsendelser fra hovedlageret til kunder og fra servicesentrene til kundene direkte. I tillegg bruker Berggård Amundsen også Consignor til å spore forsendelser som sluses gjennom hovedlager uten å være registrert i WMS eller ERP system. Consignor skriver ut en etikett for disse sendingene og sender en e-post til mottakersentralen at pakkene er på vei.

Consignor støtter våre fremtidige planer

Berggård Amundsen bruker Consignor Portal og Scan App for sporing av forsendelser. Portalen er en sky-basert tjeneste som blir fortløpende oppdatert med sporingsinformasjon fra transportører og servicesentre. Dette skjer via Consignor sitt gratis skanningverktøy, Scan App, som brukes til å skanne og oppdatere forsendelsens status. Servicesentrene bruke Scan App for å registrere pakkene som kundene samler fra hyllene på servicesentrene. Og sjåførene bruker Scan App for å sende detaljert informasjon om leveranser til Berggård Amundsen sin Consignor Portal.

Rolf Inge Danielsen er entusiastisk om funksjonene i Consignor og hvordan de støtter Berggård Amundsen fremtidige planer:

«Med Consignor, samler vi alt om forsendelsene i et overordnet system: fraktmetoder, transportører, sporing, dokumentasjon og rapporter. Mengden av frakthistorie, vi har i Consignor Portal, fungerer som et informativt grunnlag når vi skal vurdere nye transportører. Videre er Consignor et meget fleksibelt system med en supportavdeling , der det alltid er kunnskap til å finne løsninger på hva vi trenger. Og med den kontinuerlige utviklingen av programvaren, som kommer alle brukere til gode, så har vi et solid leveransegrunnlag for fremtiden. »

 


Tekst av: Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på linkedin logo

Fakta:

Consignor