Thomas Jacob, Bring

Consignor er den største leverandøren av Delivery Management-programvare på markedet og en naturlig del av samtalen når vi diskuterer løsninger med kundene våre. Med Consignor kommer vi raskt og enkelt i gang med nye kunder, fordi det ikke er nødvendig for oss å utvikle spesielle integreringer for dem.

Thomas Jensen
Sales Manager, Bring

Bring: Som Consignor Carrier er vi sikret høy datakvalitet og ensartede fraktetiketter

Automatisk overføring av data fra kunder og ensartede fraktetiketter er bare noen av fordelene Bring opplever som transportselskap i Consignor. Som Consignor Carrier er Bring en del av verdens største database med transportselskaper.

Bring er den ledende logistikkaktøren innen e-handel og varer i Norden, samtidig som de er et av transportselskapene i Delivery Management-programvaren Consignor. Bring er en viktig del av Consignor-programvaren. Programvaren fungerer som en forbindelse mellom sendere og mottakere av pakker, og databasen med transportselskaper er hjørnesteinen i denne prosessen. Bring valgte å bli Consignor Carrier på grunn av funksjonene og datakvaliteten i Consignor.

«Consignor er den største leverandøren av Delivery Management-programvare på markedet og en naturlig del av samtalen når vi diskuterer løsninger med kundene våre. Consignor har et godt rykte, og alle vet at det fungerer. Med Consignor kommer vi raskt og enkelt i gang med nye kunder, fordi det ikke er nødvendig for oss å utvikle spesielle integreringer for dem», sier Thomas Jensen, salgssjef hos Bring.

Fordelene med å være Consignor Carrier merkes både internt og eksternt hos Bring. I tillegg til at de ansatte i selskapet opplever raskere implementering hos nye kunder, har de også fordelen av stabil dataoverføring fra kundene og en ensartet etikettstruktur på pakkene. Samtidig får Brings kunder friheten til å velge transporttjenester basert på kvalitet, og ikke på grunnlag av hvordan transportselskapets egen programvare er utviklet. Consignor er derfor inkludert i alle faser hos Bring, fra henting hos kunden og håndtering på terminalen til levering hos mottakeren.

Trinn for trinn – hvordan Consignor er en del av fraktprosessen hos Bring

  1. Avsenderen, f.eks. Elgiganten, bestiller forsendelser i sin egen Consignor som skal hentes av Bring.
  2. Avsenderen får automatisk en fraktetikett som er skrevet ut fra Consignor i samsvar med Brings formater, og plasserer denne på pakken.
  3. Bring mottar automatisk overførte forsendelsesdata fra avsenderen om hvilke pakker de ønsker levert.
  4. Bring henter pakkene hos avsenderen og skanner Consignor-fraktetiketten for å oppdatere pakkens Track & Trace-status, før pakken kjøres til Brings egne terminaler.
  5. Ved Brings terminaler skannes Consignor-etikettene for å oppdatere Track & Trace-statusen på nytt, før pakkene blir sortert for utkjøring til mottakeren.
  6. Bring leverer pakken til mottakeren og skanner Consignor-etiketten for å registrere leveringen i pakkens Track & Trace-historikk.

 


Tekst av: Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på linkedin logo

Bring:

  • Bring er et transport- og logistikkselskap med norsk opprinnelse som er en del av Posten Norge-gruppen.
  • Bring opererer i dag i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
  • Posten Norge-gruppen, som Bring er en del av, har over 19 000 ansatte.
  • Bring tilbyr tjenester innen pakkelevering, ekspresslevering, ilbud, frakt og matlogistikk.

Fakta:

  • Som Consignor Carrier er Bring synlig for Consignors over 10 000 kunder over hele verden.
  • Consignor-kunder kan velge Bring som transportselskap for forsendelsene sine med kun ett klikk i Consignor.
  • Fordi Consignor så enkelt kan integreres med kundenes systemer, kommer Bring raskt og enkelt i gang med nye kunder.
Consignor