Mover

«Det er viktig med et system som Consignor – som alltid fungerer – fordi det sparer oss mye tid i det daglige arbeidet. Tiden vi sparer her, kan vi i stedet bruke til å styrke kundeservicearbeidet vårt.»

Kent Medom
IT- og markedssjef, Curvii

 

Curvii: Consignor optimerer distribusjonsprosessen vår, noe som frigir ressurser til kundeservice

Cuvii.dk ønsker å gi kundene sine en fantastisk handleopplevelse. For å oppnå dette må distribusjonsprosessen fungere sømløst, noe Consignor kan bidra med.

Nettbutikken Curvii selger klær til formfulle kvinner, og personene bak butikken ønsker å gi kundene en handle- og serviceopplevelse utenom det vanlige.

Dette vises blant annet ved at de måler alle klærne og publiserer målene i produktbeskrivelsene i nettbutikken. Et annet symbol på Curviis ønske om å yte god service er den fysiske butikken, hvor kundene kan komme og prøve klær i hyggelige omgivelser.

Hvis man vil at kundene skal få en god handleopplevelse, er distribusjonen alfa og omega. Consignor har vært og er fortsatt en viktig del av denne prosessen hos Curvii.

Et fleksibelt system som forenkler jobben på lageret
Curvii bruker Consignor til håndtering av forsendelser og støtte til kundeservice hver eneste dag, og systemet forenkler flere av prosessene på lageret.

IT- og markedssjef Kent Medom forteller: «Vi har utviklet en løsning som automatisk overfører en fil med adressedata til Consignor når en bestilling blir godkjent for sending. Noen sekunder senere skrives det ut en etikett som er klar til å settes på pakken. Det er aldri problemer med denne prosessen, og jeg kan ikke å forestille meg hvordan den kunne vært bedre.»

Med Consignor-løsningen Curvii bruker, trenger ikke de ansatte på lageret noen teknisk ekspertise. De skanner ganske enkelt en strekkode på bestillingsseddelen, så tar den automatiske prosessen seg av resten.

«Vi har satt oss et mål om å gi kundene en handleopplevelse utenom det vanlige. For å lykkes med dette må vi bruke mye ressurser på kundeservice. Derfor er det viktig med et system som Consignor – som alltid fungerer – fordi det sparer oss mye tid i det daglige arbeidet. Tiden vi sparer her, kan vi i stedet bruke til å styrke kundeservicearbeidet vårt», sier Kent Medom.

Øker sjansen for å lykkes i utlandet
De fleste kundene til Curvii bor i Danmark, men hvis selskapet ønsker å ta steget ut på det internasjonale markedet, er det en fordel å ha Consignor med på laget.

«Consignor gjør det også mye enklere for oss å håndtere bulkforsendelser til utlandet. Tidligere hadde vi en veldig lang arbeidsprosess, høye fraktkostnader og ingen sporing av internasjonale forsendelser, men med Consignor som samarbeidspartner har vi fått en mye mer effektiv prosess, med sporing også av forsendelsene som går til utlandet. Kundene våre er svært fornøyde med at vi nå kan fortelle dem hvor lang tid det tar å sende en pakke til et bestemt land», sier Kent Medom.


Tekst av Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på  linkedin logo

 

Fakta

  • Curvii har lager og butikk i Ikast i Danmark og 13 ansatte.
  • Curvii sender ca. 25 000 pakker i året, hvorav ca. 400 går til utlandet. Det blir stadig flere internasjonale forsendelser.
  • Curvii har installert Consignor On-Premises på lageret i Ikast.
Consignor