Jonas Larsen, Friluftsmagasinet

Våre kunder kan enkelt printe returetikett i nettbutikken og vi håndrerer returen mye mer effektivt på lageret.

Jonas Larsen
E-commerce Manager, Friluftsmagasinet

 

Friluftsmagasinet gjør returhåndtering til en konkurransemessig fordel

Med Return Management i Consignor optimaliserer den norske nettbutikken, Friluftsmagasinet, deres interne returflyt samtidig som de tilbyr sine kunder de beste returmulighetene.

Det var et ønske om å forenkle returhåndtering både internt og eksternt, som fikk en av Norges største frilufts-nettbutikk, Friluftsmagasinet, til å velge Return Management i Consignor.

«Kundene våre kan nå enkelt returnere varer via returskjemaet på hjemmesiden vår og skrive ut sin returetikett, deretter sendes produkt tilbake til oss helt gratis. De kan også, som alltid returnere sine online kjøp i en av våre fysiske butikker. Attraktive retur muligheter er en viktig del av en god kundeopplevelse som vi fokuserer sterkt på, Forteller «Jonas Larsen, E-handel Manager hos Friluftsmagasinet.

En undersøkelse viser, at nettopp disse retur mulighetene er mest etterspurt av forbrukerne. Så mange som 81% av forbrukerne forventer at de kan returnere online kjøp i en fysisk butikk eller sende varene tilbake til nettbutikken med forhåndsbetalte returetiketter.

Return Management for Friluftsmagasinet er basert på en returportal som er koblet til Consignor Shipment Server i deres nettbutikk. Integrasjonen mot Shipment Server er gjort av deres nettbutikk-leverandør, Digitroll. Via Friluftsmagasinets returskjema fyller kunden fakturanummeret og postnummer samt årsaken til returen. Deretter genereres en PDF-fil med forhåndsbetalt returetikett og så sendes produktet tilbake til Friluftsmagasinet. Kunden får også alltid tilsendt en e-post med returetiketten. Returportalen gjør det også enkelt for Friluftsmagasinet`s ansatte å holde oversikt og oppdatere sin interne returflyt.

Sparer tid på lageret og på kundeservice
Friluftsmagasinet`s lager og i deres kundeservice merker de den spesielle effekten av den nye returportalen, ifølge Jonas Larsen:

«Når vi nå mottar retur på vårt lager, registrerer vi returen med et par klikk og bruker fakturanummeret for å identifisere orderen i returportalen. På denne måten er lageret oppdatert med en gang og de ansatte bruker minimalt av arbeidstiden. Vår kundeservice har også opplevd langt færre samtaler om hvordan kunden sporer og returnerer pakken sin.»

Jonas Larsen forventer også at optimaliseringen av returhåndtering i Friluftsmagasinet vil påvirke salget positivt på grunn av en bedre kundeopplevelsen. På den måten, har Return Management styrket Friluftsmagasinet`s konkurransekraft og vist seg for å være et nyttig verktøy internt på samme tid.

 


Tekst av: Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på linkedin logo

Friluftsmagasinet:

  • En av Norges største nettbutikker for friluftsutstyr
  • Fire offline- og en onlinebutikk i Norge
  • Sender mer enn 35.000 pakker per år til kunder i Norge
  • Kundeopplevelse og tilgjengelighet har øverste prioritet

Fakta:

  • Tilby attraktive returmuligheter
  • Optimalisere returflyten
  • Flere alternativer for å generere returdokumenter
  • Forbedret oversikt over all retur
Consignor