Mover

Kort sagt, er Consignor en mer komplett løsning enn andre Delivery Management-systemer, og vi ville ha en toppmoderne løsning. Consignor har hele pakken, alt vi trenger

Vidar Andreassen
Lagersjef, Glamox

 

Glamox: Consignor er den komplette programvareløsningen for sending av pakker

 

Etter at belysningsleverandøren Glamox tok i bruk Consignor til forsendelsene sine, har de ikke bare spart tid på utskrift av etiketter og sending av pakker og paller; de har også fått bedre Track & Trace, oversikt over fraktkostnadene og verdifulle verktøy for analyse og kundeservice.

Det norske selskapet Glamox er en ledende leverandør av belysningsløsninger til skoler, industri, butikker, hoteller, restauranter, maritime virksomheter og borerigger offshore og på land. De sender lamper og relaterte produkter til kunder over hele verden. I 2016 valgte lagersjef Vidar Andreassen et nytt Delivery Management-system, Consignor, fordi selskapet hadde behov for et komplett og profesjonelt system for håndtering av deres over 100 000 årlige forsendelser fra lageret i Molde til kunder over hele verden.

«Med Consignor overfører vi EDI til transportørene automatisk, slik at vi ikke må huske de forskjellige kravene fra hver enkelt leverandør selv. Dermed blir det enkelt å komme i gang med nye transportører. Via Consignor Portal har vi også tilgang til Track & Trace, i tillegg til en oversikt over fraktkostnader og forsendelseshistorikk. Vi bruker også Scan App fra Consignor til våre egne sjåfører, slik at de ikke trenger å komme innom kontoret i Oslo for å skanne pakker», sier Andreassen, og fortsetter:

«Kort sagt, er Consignor en mer komplett løsning enn andre Delivery Management-systemer, og vi ville ha en toppmoderne løsning. Consignor har hele pakken, alt vi trenger.»

Glamox bruker Consignor On-premises, Consignor Portal og Scan App til å optimere leveringsprosessen. I 2018 planlegger de også å ta i bruk Consignor på flere av lagrene sine rundt om i verden.

Glamox tar i bruk Consignor på flere lagre
Glamox har integrert Consignor med WMS-systemet Apport. På denne måten kan de logistikk- og lageransatte hos Glamox fortsette med å jobbe i systemer de kjenner, samtidig som de har tilgang til alle funksjonene i Consignor.

«Det er nesten skummelt hvor enkelt det er å bruke Consignor, fordi det er integrert med systemene våre. Consignor Portal og Scan App er også enkle og intuitive å bruke», sier logistikkonsulent Kristian Thomsen Aakvik entusiastisk.

Consignor Portal er en skybasert nettjeneste som oppdateres kontinuerlig med informasjon om forsendelsene som opprettes i Consignor, og gir derfor enkel tilgang til Track & Trace og forsendelseshistorikk. I tillegg gir portalen oversikt over fakturaer og fraktkostnader. Scan App er Consignors skanneverktøy for smarttelefoner, og erstatter den tradisjonelle PDA-skanneren.

«Våre beregninger viser at Consignor, kombinert med WMS-systemet Apport som vi også tok i bruk i fjor, øker effektiviteten på lageret med 15–30 %. I tillegg gir Consignor oss et bedre grunnlag for forhandlinger med transportørene i fremtiden. Med de flotte resultatene vi har fått med Consignor, planlegger vi å ta i bruk programvaren på flere av lagrene våre rundt om i verden i løpet av 2018», konkluderer lagersjef Vidar Andreassen.


Tekst av: Consignor, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på linkedin logo

Glamox

  • Glamox ble grunnlagt i Molde i 1947. I dag har de produksjon, lagre og salgskontorer over hele verden.
  • Glamox er blant verdens største leverandører av belysningsløsninger, med ca. 1400 ansatte på verdensbasis.
  • Glamox’ lager i Molde er på 6000 m2.
  • Lageret i Molde har 32 ansatte.

Fakta

 

 

Consignor