Incover

Consignor effektiviserer arbeidet for de ansatte på kundeservice og lageret, og leverer Track & Trace til de mange tusen kundene som hver måned sporer pakkene sine på nettstedene våre – Track & Trace-data som hentes fra Consignor Portal. Dette reduserer behandlingstiden på alle bestillinger, slik at vi kan sende pakkene raskere og billigere.

Jesper Hvejsel
CEO, inCover

inCover: Vi sparer tid og penger på å sende pakker med Consignor

Gratis frakt, rask levering og utmerket kundeservice er stikkordene hos nettbutikken inCover, som selger tilbehør til smarttelefoner og nettbrett. inCover bruker Consignor-programvaren til leveransene sine, fordi den overholder deres egne høye standarder.

inCover.dk har siden 2009 vokst fra en liten nettbutikk til en stor nordisk aktør med nettbutikker i både Danmark og Norge, 30 ansatte og over 52 000 forsendelser i året. inCover har som mål å gi kundene en best mulig opplevelse når de sender ut tilbehør til smarttelefoner og nettbrett – et mål som Consignor-programvaren hjelper dem med å nå.

«Consignor gjør fraktprosessen vår enklere. Med programvaren kan vi automatisk bestille transport av forsendelsene når vi mottar bestillinger, skrive ut fraktetiketter ved å skanne bestillingene og raskt og enkelt se pakkenes Track & Trace-status. Consignor effektiviserer arbeidet for de ansatte på kundeservice og lageret, og leverer Track & Trace til de mange tusen kundene som hver måned sporer pakkene sine på nettstedene våre – Track & Trace-data som hentes fra Consignor Portal. Dette reduserer behandlingstiden på alle bestillinger, slik at vi kan sende pakkene raskere og billigere», sier CEO Jesper Hvejsel.

I tillegg til at inCover sparer tid på forsendelser med Consignor, kan de også bruke programvaren til å redusere antall fakturafeil fra transportselskapene, og dermed spare penger på frakt, sier Jesper:

«Med Consignor kan vi hente ut data for alle forsendelsene og sammenligne dem med fakturaene fra transportselskapene våre, slik at vi unngår å betale for mye for frakten.»

inCover har store planer for fremtiden. Ikke bare har de som mål å bli Nordens største nettbutikk for tilbehør til smarttelefoner og nettbrett – de planlegger også å erobre resten av Europa, og her er Consignor igjen en stor fordel.

«Vi planlegger å utvide inCover til Sverige, Finland, Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Spania og Italia i fremtiden. Consignor er en stor fordel for raskt og enkelt å kunne starte samarbeid med transportselskaper i andre land, fordi vi med Consignor ikke trenger å kode så mye eller konfigurere transportselskapene selv. På denne måten gir Consignor oss frihet til å ta de rette beslutningene», sier Jesper.

inCover bruker Consignor On-premises, som er en av de tre versjonene av Consignor. Hver av de tre versjonene har sine fordeler, avhengig av hvilken type virksomhet det er snakk om, men programvaren er generelt sett den samme. Consignor On-premises er integrert med inCovers ERP-system Selveo. Det betyr at de ansatte på lageret deres ikke egentlig ser Consignor, men alle funksjonene er integrert i ERP-systemet. På denne måten kan de ansatte hos inCover fortsette å jobbe i systemet de er vant med. De bruker Consignor Portal til sporing av pakker via inCovers kundeservice. Consignor er derfor inkludert i flere deler av fraktprosessen hos inCover.

Trinn for trinn – hvordan Consignor er en del av fraktprosessen hos inCover

  1. inCovers kunder gjør en bestilling i nettbutikken.
  2. inCover bestiller henting av bestillingene automatisk via nettbutikkens integrering med Consignor, samtidig som forsendelsesdataene sendes til transportselskapet.
  3. De ansatte på lageret hos inCover plukker artiklene og skriver ut fraktetiketter via Consignor ved å skanne bestillingsnummeret. Fraktetikettene festes på pakkene i henhold til formatet til det aktuelle transportselskapet.
  4. Transportselskapet mottar automatiske forsendelsesdata fra inCover om hvilke pakker de skal hente.
  5. Transportselskapet henter pakkene hos inCover og skanner Consignor-etiketten for å oppdatere pakkens Track & Trace-status i Consignor Portal. Statusen er tilgjengelig for både inCover og kundene via inCovers nettsted.
  6. Transportselskapet leverer pakken til mottakeren og skanner Consignor-etiketten for å merke pakken som levert i Track & Trace-historikken hos inCover.

 


Tekst av: Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på  linkedin logo

inCover:

Fakta:

  • Til sammen sender Firtals nettbutikker 220 000 forsendelser i året, og de har planer om å øke tallet til 300 000 i 2017.
  • Alle Firtals nettbutikker deler et lager i den danske byen Lystrup, og herfra sender de nettbestillinger til kunder i Skandinavia og resten av Europa.
  • Firtal har 30 ansatte, hvorav tre jobber på kundeservice og 12 på lageret.
Consignor