House of kids

Med Consignor reduserer vi behandlingstiden for forsendelsene våre ved hjelp av automatisk dataoverføring til transportselskapene og utskrift av frakt- og returetiketter. Vi kan også spore pakker i Consignor Portal raskt når vi trenger det og sette opp fraktavtaler med nye transportselskaper via Consignors database med transportselskaper, som er verdens største.

Per Hoffman Pedersen
Warehouse Manager, House of Kids

Nettbutikk for barneklær vokser: Consignor effektiviserer fraktprosessen vår fra lager til kunde og tilbake

Den populære nettbutikken for barneklær House of Kids har vokst jevnt og trutt siden starten i 2005. Grunnlegger Helle Guldmann forsto tidlig at gode lagerløsninger var avgjørende for å få sendt ut det økende antallet bestillinger til kundene raskt og effektivt. Løsningen var Consignor-programvaren.

På bare 11 år har den prisvinnende nettbutikken for barneklær House of Kids vokst fra å være en deltidsjobb med kun 5 klesmerker i stua til Helle Guldmann, til et middels stort selskap med 1400 m2 lagerplass, 350 m2 med kontorer, 100 klesmerker og 14 heltidsansatte. House of Kids oppfylte et behov i markedet for populære klesmerker, fornuftige priser, en brukervennlig nettside, god kundeservice og rask levering. Consignor har vært en del av House of Kids’ vekst siden 2007.

«Jeg ble Helles femte ansatte i 2011, med ansvar for lageret, og Consignor gjør store deler av arbeidet mitt mer effektivt. Med Consignor reduserer vi behandlingstiden for forsendelsene våre ved hjelp av automatisk dataoverføring til transportselskapene og utskrift av frakt- og returetiketter. Vi kan også spore pakker i Consignor Portal raskt når vi trenger det og sette opp fraktavtaler med nye transportselskaper via Consignors database med transportselskaper, som er verdens største. Når vi mottar returer på lageret, registrerer vi enkelt den returnerte artikkelen ved å skanne returetiketten med Consignors gratis skanningsverktøy Scan App. Samtidig sendes en varsling til kunden om at vi har mottatt produktet deres», sier Per Hoffman Pedersen, lagersjef hos House of Kids.

House of Kids bruker Consignor On-premises, som er en av de tre versjonene av Consignor. Hver av de tre versjonene har sine fordeler, avhengig av hvilken type virksomhet det er snakk om, men programvaren er generelt sett den samme. Consignor On-premises er integrert i House of Kids’ ERP-system Navision. Det betyr at de ansatte på lageret og hos kundeservice ikke egentlig ser Consignor, men at alle funksjonene er integrert i Navision slik at House of Kids kan fortsette å jobbe i systemene de kjenner.

Når House of Kids skal spore pakker logger de på Consignors skybaserte webtjeneste Consignor Portal, som har oppdatert status på alle forsendelsene deres. I tillegg bruker de Consignors skanningsverktøy Scan App. Appen kan lastes ned helt gratis og gjør smarttelefonen din til en PDA-skanner. Scan App kan skanne alle typer strekkoder og oppdatere pakkenes Track & Trace-historikk. House of Kids bruker Scan App til å skanne returforsendelser. Consignor er derfor med i hele prosessen hos House of Kids, fra bestilling av transport til plukking, pakking, frakt og returer.

Trinn for trinn: Hvordan Consignor er en del av prosessen hos House of Kids

  1. House of Kids bestiller henting av forsendelsene sine via Consignor i Navision, og transportselskapet mottar data om forsendelsens størrelse, vekt og leveringsadresse.
  2. De ansatte hos House of Kids plukker artiklene og skriver ut frakt- og returetiketter via Consignor ved å skanne bestillingsnumrene. Returetikettene sendes med i pakkene. Fraktetikettene festes på pakkene i henhold til formatet til det aktuelle transportselskapet.
  3. Data om pakkene som skal hentes fra House of Kids sendes automatisk til transportselskapet.
  4. Transportselskapet henter pakkene hos House of Kids og skanner Consignor-fraktetikettene for å oppdatere pakkenes Track & Trace-status.
  5. Transportselskapet leverer pakken til mottakeren og skanner Consignor-etiketten for å registrere leveringen i pakkens Track & Trace-historikk.
  6. Ved behov kan mottakeren returnere pakken til House of Kids ved hjelp av Consignor-returetiketten.
  7. På lageret registrerer House of Kids returforsendelsene ved å skanne returetiketten med Scan App. Samtidig sendes en varsling til kunden om at produktet er mottatt.

Tekst av: Consignor redaksjonen, news@consignor.com

Vi vil holde deg oppdatert på levering. Følg Consignor på linkedin logo

House of Kids:

  • House of Kids ble grunnlagt av Helle Guldmann i 2005 i den danske byen Odder.
  • House of Kids har 14 ansatte, inkludert to personer på kundeservice og fire på lageret.
  • House of Kids vant prisen for beste nettbutikk for barn i 2011, 2012 og 2015, og Børsens Gazellepris i 2011 og 2012. Gazelleprisen tildeles selskaper som har opplevd stor vekst og minst doblet omsetningen i løpet av en periode på fire år.

Fakta:

  • House of Kids bruker transportselskapene GLS og PostNord, men tilbyr også henting av nettkjøp på lageret i Odder.
  • House of Kids sender også pakker til kunder utenfor Danmark, blant annet i Tyskland, England og Russland.
  • House of Kids bruker Consignor On-premises og Scan App på lageret og Consignor Portal på kundeservice.
Consignor